foobar2000 - Updates

Begonnen von wallawalla, 23. April 2006, 08:22:12

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

wallawalla

foobar2000 v0.9.2 final wurde veröffentlicht.

Hier der Changelog:
Zitat*  Native support for new free Nero Digital AAC encoder
    * New "Advanced Preferences" page
    * More compatible MP4 tagging scheme
    * New CD ripping UI
    * Added "directory context menus" feature to file type associations
    * Support for realtime DSP preset editing through DSP Manager page
    * Fixed various networking issues
    * APL support (no longer maintained) moved to a separately downloadable component (Monkey's Audio support)
    * Various cosmetic changes
    * Various other bug fixes

Zum Download

Sebert

Foobar 9.3 beat 1 wurde veröffentlicht:

Zitat
    *  New file properties dialogs
    * Speex decoding support, rewritten Ogg Vorbis / Ogg FLAC support
    * "File Operations / Delete File(s)" now uses Recycle Bin
    * Better integration of information lookup (freedb etc) components with Audio CD ripping UI
    * Option to ReplayGain-scan converter output after conversion
    * CDDA extraction bug fixes / improvements
    * Improved "Open Audio CD" dialog
    * Various progress dialogs no longer block UI
    * Changed Media Library new item tracking behaviors
    * Fixed low-samplerate LC AAC files mis-reported as HE AAC
    * Improved compatibility with Windows Vista
    * Various cosmetic changes
    * Other minor bug fixes

http://foobar2000.org/beta/

fooamp

9.3 beata 1 wurde von meinem AntiVir als Trojaner TR/Drop.Zlob.FK.2.A identifiziert.

http://www.avira.com/de/threats/section/fulldetails/id_vir/2138/tr_drop.zlob.fk.2.a.html

Weiß jemand was genaueres? Ich gehe vorerst von einer Fehlmeldung aus.

wallawalla

Das ist ne Falschmeldung. Du bist nicht der einzige der diese Meldung bekommt. Mein Kaspersky hat aber nichts beanstandet.

Edoardo

1. Manchmal funktioniert ,,previous" nicht, bleibt bei irgendeinem Track hängen und geht in der Abspielreihenfolge nicht weiter zurück. Ist das noch jemandem passiert?

2. Man kann für mehrere Dateien verschiedene Tag-Werte nicht mehr so eingeben wie früher: für jeden Track eine Zeile. Das ist dumm, nun kann man nicht mehr einfach eine Tracklist kopieren, einfügen und die Numern vorn dran entfernen, sondern muß für jeden Track ein eigenes Feld aufrufen. Trick?

fooamp

#35
zu 1.
Ich hatte so meine Probleme mit verschiedenen plugins, die nicht mehr richtig ansprachen (playcount z.B.). Bin vorerst zurückgekehrt zur stable 0.9.2.

zu 2.
Probier doch mal foo_infobox. Zu finden über die übliche Quelle:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=42730
(Obwohl ich nicht genau weiß, ob dies Dein Problem betrifft, da mir dieses nicht ganz klar ist...)

Thread zum neuen Properties-Dialog ab 0.9.3 beta1 findet sich hier

wallawalla

#36
foobar2000 v0.9.3 beta 2

Playcount-Mod und LyricsDB gehen noch immer nicht.

Edoardo


Ben!s

#38
Hier noch der Link:
Foobar 2000  v.0.9.3 beta 3

Herzog

In deinem Kopf mag das logisch sein aber ich bin hier draußen ...

wallawalla

#40
foobar 0.9.3 final



Thread zum Thema "Probleme mit 0.9.3" findet sich hier

Edoardo


Emperor1982

Foobar2000 0.9.4 Beta1

ZitatChangelog:

    * Properties dialog improvements
    * Startup/shutdown speed optimizations
    * Added LAME version and partial settings detection for MP3 files
    * Replaced old "Fix MP3 Header" command with a new set of MP3-related utility commands
    * "ID3v2 Writer Compatibility Mode" with workarounds for common bugs in other software's ID3v2 implementations
    * "Copy" button in components list
    * freedb support now included with the installer
    * Rewritten embedded cuesheet metadata handling
    * Rewritten ReplayGain info editor dialog

Foobar2000 0.9.4 Beta1

wallawalla

0.9.4 Beta 2

ZitatRelease highlights:
- fixed playlist writer crash
- other minor fixes

fooamp

0.9.4 beta 3

Zitat- ABX bugfixes
- Added WMA tag editing support